lørdag den 29. marts 2014

"Konkurrence" lørdag d. 29/3 - 2014


Kl. 13.00: 4 km. opv. Løb så VM halvmarathon på 1.14.56 (3.33 pr. km.)
Mens jeg sidder og skriver dette indlæg, sidder jeg med følelsen af at være verdens største amatør. Alle rammer på dagen lagde op til et fantomløb, hvor jeg skulle ha smadret min gamle halvmarathon PR, men sådan skulle det desværre ikke gå. I forbindelse med løbet var man på det kraftigste blevet anbefalet at gennemlæse de praktiske oplysninger i forbindelse med det kæmpe store event. Dette havde jeg ikke gjort. Jeg ankom til området 30 minutter før start. Jeg havde overnattet hos min onkel på Frederiksberg, så jeg havde varmet op ind til løbet. Problemet var bare, at jeg kom ind til startområdet nede i den forkerte ende. Jeg havde dog ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at det kunne tage så lang tid at komme op til fronten af startfeltet lige bagved VM deltagerne. Jeg nåede ganske enkelt ikke helt op, og endte derved med at starte 50m. bag startstregen. Dette medførte, at jeg blev fuldstændig pakket ind i motionister de første 2-3 km. Så jeg var selvfølgelig allerede på dette tidspunkt klar over, at drømmen om en fantontid var knust til ruiner. Jeg havde lagt en tidsplan, som gik ud på, at jeg skulle passere alle 5 km. splits i 17.00, og eftersom jeg rundede 5 km. mærket i 18.03, skulle jeg således løbe de næste 3*5 km. med et snit på 16.39 pr. 5 km. Det vil ganske enkelt være umuligt at løbe det op. Jeg valgte dog at slå koldt vand i blodet og forsøge at få den bedst mulige oplevelse ud af det trods alt. Jeg løb således og overhalede løbere hele vejen rundt. Hvad der skulle ha været et attentat på en ny PR blev istedet til et halvmarathonløb i et lidt optimistisk marathontempo. Når al jammer er kommet ud, skal det selvfølgelig også siges, at det var et super fedt event at være en del af. Super rute og mega fed stemning hele vejen rundt. Mange tak til alle der hæppede på mig undervejs.

I alt på dagen: 25,1 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar