torsdag den 8. maj 2014

Træning torsdag d. 8/5 - 2014

Kl. 18.15: 5,5 km. opv. Løb så baneturneringen 3.000m. på 9:10 minutter. (3.03 pr. km.) 4,3 km. afjog.
Efter nogle års fravær fra distancen, valgte jeg her til aften at tage en tur til København for at deltage i et 3.000m. løb på Østerbro stadion. Siden mit flop i Rotterdam for 3½ uger siden har jeg ikke lavet meget fart. Jeg har bare kørt noget forholdsvis let grundtræning. Derfor var det med en ret afslappet indstilling, at jeg stod på startstregen. Dagens race skulle være en lille test. Jeg smed mit ur inden start, så jeg har ingen mellemtider fra dagens løb. Jeg fik mig slæbt rundt med en lille PR i bagagen, hvilket jeg jo egentlig ikke kan være andet end godt tilfreds med. Jeg må dog indrømme, at jeg løb i mål med en følelse af, at der er mere at komme efter på denne distance, så den skal helt sikkert ha et par forsøg mere i år. Jeg er jo vant til de lidt længere distancer, så jeg havde lidt svært ved at vurderer, hvor meget jeg skulle trykke til undervejs, og inden jeg fik set mig om, var vi jo færdige :-) Næste gang skal jeg nok turde satse lidt hårdere, for man skal helt klart føle sig mere grillet efter en så kort og intensiv distance, end jeg var i dag. Men det var rigtig fedt at være en tur i hovedstaden og løbe lidt. Jeg overvejer kraftigt at stille op i den næste baneturneringsrunde den 3. juni, hvor der er en 5.000m.

I alt på dagen: 12,7 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar